ЕТАПИ РОЗВИТКУ ФОРТЕПІАННОЇ ПЕДАГОГІКИ ХVІІІ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТЬ В КУРСІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН» У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
фортепіанна педагогіка, клавірні трактати, фортепіанні школи, методичні принципи, педагогічна діяльність.Анотація
У статті розглянуто етапи розвитку фортепіанної педагогіки ХVІІІ – початку ХХ століть в контексті вивчення дисципліни «Методика викладання фахових дисциплін у закладах вищої освіти» (фортепіано). Висвітлено основні положення трактатів, присвячених питанням клавірної творчості та виконавства. Проаналізовано педагогічна діяльність представників лондонської, паризької та віденської фортепіанних шкіл. Розглянуто методи роботи відомих педагогів-піаністів кінця ХVІІІ та ХІХ століть –
М. Клементі, Л. Адама, Й. Гуммеля, К. Черні, Ф. Шопена, Ф. Ліста. Висвітлено методичні принципи братів Рубінштейн, Т. Лешетицького, В. Сафонова. Наголошено, що методичні принципи кращих педагогів ХІХ – початку ХХ століть спрямовані перш за все на виховання учня-музиканта, на забезпечення всебічного розвитку його образного мислення, найбільш повне розкриття індивідуальних особливостей, на розвиток розуміння художніх завдань інтерпретації.
Посилання
Алексеев А.Д. Из истории фортепианной педагогики: хрестоматия. Киев, 1974. 165 с. [Alekseev A.D. Iz istorii fortepiannoj pedagogiki: hrestomatija. Kiev, 1974: 165. (In Russ).]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
Автор дозволяє:
- поширювати — копіювати, передавати свій твір, навіть з комерційною метою.
Умови:
- автор не дозволяє змінювати — переробляти, розвивати твір (NoDerivs),
- слід зберігати посилання на автора у визначеній ним формі (Attribution).